SPT Hiking

Szárligettől Piliscsabáig

2017. január 16. - Lincoln Hiker

Az OKT 11. és 12. szakaszát három különálló túranapon teljesítettem. Ez egy régebbi alkalom volt, de a felosztás miatt talán érdekes lehet. A 11. szakasz lényegében a Gerecsét foglalja magába. Az első alkalommal Szárliget vasútállomásról indultam. Én még a régi útvonalon haladtam, ami az elapadt Kőrösi Csoma-forrás és a birkatelep mellett haladt. Az új útvonal a Hajagoson keresztül a piros jelzéssel találkozva Nagyegyháza felé megy. Ez a megoldás annyiból jobbnak tűnik, hogy közelebb van a kék háromszög jelzésen elérhető Zuppa-tető. Amiért talán kicsit rontja az értékét, hogy nem annyira vadregényes, mint az előző útvonal, hisz érinti Nagyegyházát és aszfalt úton is halad. A táv is kicsivel több lett, viszont aki fel akart menni a Zuppára az nagyot nyert.

A régi útvonal:

Az új útvonal a kilátóponttal kiegészítve:

Innen már normális ütemben a kéken haladva megnéztem a Somlyóvár melletti kilátópontot, illetve a Somlyóról a kilátást, ahova kék háromszög visz fel. A kulcsosház mellett egy piros rom jelzés vitt be az erdőbe. Az egykori vár helyén ma már szinte semmi sincs. Néhány sáncmaradvány hívja csak fel a figyelmet arra, hogy itt valami egykoron lehetett. Amikor ezt a túrát jártam akkor még nem voltak az új bélyegzők kirakva. Itt nem volt bélyegző, csak fényképpel tudtam igazolni hogy itt jártam. (Később az új bélyegzővel sikerült pecsétet szerezni.) A kéket követve ezen a napon Bányahegy pecsételőig mentem és Tardosról indultam haza. A második nap innen indult. Rögtön egy kitérővel kezdtünk. Nem a kéken indultunk el, hanem a kék háromszögön a Nagy-Gerecse felé. Egy geodéziai mérőtorony szolgál itt kilátóként. A nagy köd miatt nem volt kilátás, sőt a rádiótornyot is akkor láttuk meg amikor már mellette sétáltunk. Visszatérve a kékre a Gerecse-üdülőnél pecsételtünk. Pusztamarót és Péliföldszentkereszt bélyegzők begyűjtése után a bajóti Öreg-kőnél megnéztük a hegység második legnagyobb barlangját, a Jankovich-barlangot. Ide egy kék barlang jelzés vitt fel. Ezután érintve Mogyorósbányát és a Tokodi-pincéket, felmásztunk a Hegyes-kőre. Mivel már szürkület volt, Tokodon befejeztük a második túranapot. A harmadik alkalommal a megmaradt Gerecse szakaszt hozzácsatoltuk a rövid 12. szakaszhoz. Tokodról indulva megmásztuk a meredek Nagy-Getét, majd leereszkedtünk Dorogra. Érintve Kesztölcöt és Klastrompusztát, elértünk egy balra leágazó barlang jelzéshez. A Legény-barlangot megnézve visszatértünk a kék jelzésre és haladtunk utolsó állomásunk Piliscsaba felé. Mivel ez a harmadik túra már később történt, mint az első kettő, így fel tudtunk menni a Nagy-Kopasz tetején épült Dévényi Antall kilátóhoz, ahol a Pilisi kilátások egyik pecsételője is van. A kéket balra a kék kereszten hagytuk el, majd a kék körtúra jelzésen a kék háromszögbe futottunk. Innen mentünk le a végállomásunkhoz Piliscsabára.

1. rész:

Pecsétek: 4 db OKT, 1 db Pilisi kilátások

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.