SPT Hiking

Pilisi kilátások

2017. január 08. - Lincoln Hiker

A Pilisi kilátások túramozgalmat kezdtük ezen a napon el. A füzet megrendelése után megterveztem az első túránk útvonalát. Van néhány kilátópont amit érinteni és pecsételni kell, de a megközelítésüket teljes mértékben ránk bízza a mozgalom kiírója. A gépjárművet Kesztölcön hagytuk és a zöld jelzésen elindultunk. Felmásztunk a Kátágú-hegyre és egy rövid zöld háromszög jelzéssel eljutottunk a kilátóponthoz ahol az első pecsétet szereztem.

Ilyen dobozokban van a pecsét.

A zöld jelzésen haladva balra tértünk le a zöld kereszten, majd megint balra a zöld négyzeten jutottunk el a Fekete hegyi (Sasfészek) kulcsosházhoz ahol a következő pecsét volt. Az erkélyről látszik igazán a táj.

A zöld négyzeten visszaindultunk és újra a zöld sávon találtuk magunkat. A zöld, piros és sárga jelzések kereszteződésénél van egy másodig világháborús emlékmű. Mi a zöld jelzésen folytattuk majd nemsokára a zöld háromszögre tértünk rá. Ez a jelzés a Fekete-kőhöz vezetett ahol pazar panoráma várt ránk. Szemben Pilisszentlélek házai látszanak a mélységben. Lefelé meredek ösvény vezet a sziklaoldalba ami hatalmas játszótérnek látszik, de csak akkor ha elég óvatosak vagyunk.

Visszaindultunk az előbb említett emlékműig, ahol a sárga jelzésre tértünk rá. Később balra a zöld kereszten haladtunk tovább, ahonnan letért jobbra egy zöld háromszög jelzés. Ez vezet a Klastrompuszta fölé tornyosuló Kémény-sziklához. Ez is egy újabb pecsételő hely.

Visszatértünk a zöld kereszthez, majd a piros jelzésen jobbra haladtunk. Ezen az úton balra fel lehet menni a Legény-barlanghoz, de mi most ezt kihagytuk mert már előzőleg jártunk arra. A piros jelzésről balra tértünk le és a sárgán haladtunk egy rövid ideig, majd a sárga pont jelzésen eljutottunk az Esperanto-forráshoz. Itt eredetileg a sárga háromszög jelzésen mentünk volna fel a Basina kilátópontjához, de kaptunk egy információt hogy a Csévi-barlangot érdemes megnézni. A forrástól kis táblák el is vezettek a barlangig.

Amiért felkeltette az érdeklődésünket ez a barlang, hogy át lehet rajta menni. És valóban, egy kis mászással valamivel feljebb ki lehet jutni a barlangból. Ide érdemes fejlámpát hozni. Meglepetésünkre ahogy felkapaszkodtunk pont a kilátóponthoz jutottunk.

Pecsételés után az eredeti útvonalon, a sárga kereszten mentünk vissza, majd a sárga pont, majd a sárga kereszt. A kereszteződésnél viszont ezen a jelzésen tovább haladva mentünk Klastrompusztára. A Pálos-fa és a Pálos kolostorrom mellett mentünk el és az utat követve sétáltunk vissza Kesztölcre.

Táv: 21,6 km
Nehézség:Közepes
Pecsétek: 5 db Pilisi kilátások, 1 db OKT

Itt azonban még nem ért véget a nap. Tovább álltunk és Piliscsaba és Pilisvörösvár közötti Kopár csárdánál hagytuk az autót. A piros jelzésen haladva hangulatos fenyveserdőn értünk el a Gyula pihenőhöz. Itt megszereztük a Vörös-hegyhez tartozó pecsétet. Visszafelé a piros körtúra jelzésen érkeztünk az autóhoz.

Táv: 3,6 km
Nehézség: Könnyű
Pecsétek: 1 db Pilisi kilátások

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.