SPT Hiking

SPT Hiking

Kilátás a Tatai-medencére

2017. március 25. - Lincoln Hiker

Március 15-én ebéd után úgy gondoltam, hogy egy rövid kis kiruccanást tervezek. Az ünnephez ugyan közvetlenül nem köthető, részben történelmi témájú túrácskát sikerült véghezvinni. Tatabánya külterületéről indultam el a kék háromszög jelzésen a 2015-ben átadott Körtvélyesi-kilátóhoz. Eleinte egy könnyebb erdei emelkedőn haladtam, majd azért később sunyi módon meredekebb lett az emelkedő és éreztem, hogy küzdöm le a szinteket. Az új kilátóhoz három helyről lehet felmenni. Az egyik az az útvonal amit én választottam. A másik a kék sávról a kék háromszögre letérve a Körtvélyesi-temető mellett. A harmadik pedig a kék kereszt, ami az erdészháztól jön fel. A háromszög alakú kilátó a Kiskopasz-hegyen épült meg, ahonnan remek körpanoráma nyílik. Lehet látni a Vértes legmagasabb pontját a Nagy Csákányt, a másik irányba pedig Tatabányát és a Tatai-medencét. Itt vívták meg a Bánhidai csatát, ami a Honfoglalás egyik legjelentősebb ütközete volt. Ha az itt elesett hősöknek akkor nem sikerült volna nyerniük, lehet hogy nem beszélhetünk később Magyarországról és március 15 más jelentőséggel bírna. Tehát ez a nap nem csak a márciusi ifjaké és a szabadságharcosoké, hanem minden olyan hazafié akik azon dolgozott, hogy ma ebben a hazában éljünk. Ezekkel a gondolatokkal néztem a Tatai-medencét és indultam vissza Tatabányára. Ez így nekem egy 5 km-es rövidke kiruccanás lett, de innen még számtalan lehetőség van nagyobb útvonalakhoz. A kéktúrán haladva közel van a Mária-szakadék vagy akár a Vitány-vár. Akinek esetleg van kedve megnézheti ugyan ennek a projektben a keretében létesített medvehagyma tanösvényt.

 kortvelyes.png

Táv: 5 km
Nehézség: Könnyű

A bejegyzés trackback címe:

https://spthike.blog.hu/api/trackback/id/tr112359705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása