SPT Hiking

Szurdokvölgyek

2017. január 08. - Lincoln Hiker

A Kalandorok egyik videójából vettem az ötletet, hogy hétvégén meglátogassuk a Pilis és Visegrádi-hegység három nagy szurdokvölgyét. Pilisszentkeresztről indultunk és elsőnek a kék jelzésen nekivágtunk a Dera-patak völgyének. Nagyon szép és romantikus kis szurdokvölgy. A kéktúrázóknak nem hiszem, hogy be kellene mutatni.

A szurdokvölgy aljától jön a nem jelzett rész. Kimentünk az útra és egészen lementünk a Középső major buszmegállóig. Ott a kerítés mellett felmentünk az erdőbe és megkerestük a Szalabasina patakot. Az évnek ebben a szakaszában eléggé ki volt száradva. Ez a völgy igazán vadregényes. Egy régi turista térkép még jelzett itt útvonalat, de egy vihar következtében bedőltek a fák és lezárták. Azóta az enyészeté. A völgy elején valóban nagyon nehéz volt haladni, mert kidőlt fák hálója állta utunkat. Feljebb érve pedig ahogy szűkült a völgy egy kis sziklát is kellett mászni. Végül kijutottunk a piros sáv jelzéshez, ahol a Salabasina-kút várt minket.

A piros jelzésen dél felé haladva egy pihenőhöz érünk, majd a piros kereszt jelzésen balra kanyarodtunk a harmadik szurdokunk felé. A Holdvilág-árok sziklafalai és hangulata lenyűgöző. Az elején a Domini-forrás várt minket. Jól esett a hűsítő víz. A szurdok egy kultikus hely, sok legenda fűződik hozzá. Állítólag itt temették el Árpád-vezért, az Y-barlangot pedig a pilisi pálosok használták. Itt található a Meteor-létra is, amin felkapaszkodva folytattuk utunkat.

A szurdokvölgyet elhagyva követtük tovább a piros kereszt jelzést, majd a kidőlt tölgyikreknél balra fordultunk a sárga sáv jelzésen. Néhány kilométer megtétele után balra fordultunk a sárga kereszt jelzésen és visszamentünk Pilisszentkeresztre a Szent-kút érintésével.

Táv:20,1 km
Nehézség: Nehéz
Pecsétek: 1 db OKT

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.