SPT Hiking

SPT Hiking

Mór-Oroszlány

2017. január 08. - Lincoln Hiker

A Közép-Dunántúli piros útvonalának a Mórtól Oroszlányig tartó szakaszát jártam be. Móron a pecsétet a Sváb pékségben szereztem. Nagyon hangulatos hely, finom pékárut kaptam reggelire és egy kávéval a hasamban vágtam neki a hideg novemberi napnak. Mór belvárosában van néhány látnivaló, köztük is például a Lamberg-kastély. 1766-ban épült későbarokk stílusban. 

dscn0049.JPG

Mór felett látni lehetett a fagyos reggeli tájat. 

dscn0054.JPG

dscn0056.JPG

A Lipa-kúti völgyben az avar, a sár és a fagyos talaj keverékével kellett megküzdeni. Senki sincs ilyenkor az erdőben és ez csendes kis völgy hangulata lenyűgöző.

dscn0065_1.JPG

A pusztavámi pecsétért le kellett mennem az ipartelep mellett és bent a faluban találtam egy kis boltot. Visszamentem a piros jelzéshez és folytattam utam a tanösvény mellett. 

dscn0069.JPGÚgy döntöttem, hogy tartok egy kis kitérőt és meglátogatom a Gerencsér-várat és a vértesszentkereszti templom romot. A piros jelzésről balra letérve egy aszfalt úton haladtam északi irányba, ahol kereszteztem a zöld sáv jelzést. Itt egy rövid romjelzés bevezetett a várhoz. Tovább haladva a betonúton lehet felérni a templomhoz. A vár romjai alatt a Vár-forrásból feltölthetjük a vízkészletünket. A templom omlásveszély miatt balesetveszélyes és le van zárva, de a kerítés mellől azért be lehet tekinteni. A vár és a templom közötti szakasz jó minőségű hegyi aszfalt út és akár kerékpár túrázáshoz is alkalmas. 

dscn0077.JPG

dscn0087.JPG

A kis kitérő után visszatértem a piros jelzésre és onnan már meg sem álltam Oroszlányig. A jelzés a vasútállomásra vitt, ahol pecsételni tudtam. 

Táv: 27,2 km
Nehézség: Közepes
pecsétek: 3 db

mor-oroszlany.png

A bejegyzés trackback címe:

https://spthike.blog.hu/api/trackback/id/tr6112109033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása